10.05.2017 - 15:57
Castelló ha estrenat aquesta setmana la connexió de doble sentit de circulació entre la ronda Est i la Gran Via Tàrrega Monteblanco. L’àrea de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Castelló, dirigida pel regidor Rafa Simó, ha completat les remodelacions de l’avinguda Borriana i el carrer Escalante, que ara passen a tenir doble sentit de circulació.
Simó ha explicat que aquesta reordenació del trànsit, amb l’establiment del doble sentit de circulació en l’avinguda Borriana i el carrer Escalante, “forma part de la denominada Ronda Barris arreplegada en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial, un anell viari paral·lel a la ronda Centre que pretén millorar la connexió de barris com Rafafalena, Censal, Tir de Colom o Crèmor i, al mateix temps, descongestionar el tràfic del centre de la ciutat”.
La ronda Barris arranca en l’avinguda Rosa Maria Molas, continua per Pintor Carbó, Columbretes, Pablo Iglesias, Chatellerault, avinguda Borriana, Parc de l’Oest i Jacinto Benavente, mancant connectar aquest últim carrer amb l’avinguda Vila-real. De manera provisional, l’anell viari enllaçarà amb l’avinguda Barcelona a través de Gran Via i la carretera l’Alcora.
L’obertura del doble sentit de circulació en l’avinguda Borriana i el carrer Escalante “no solament permet completar la ronda Barris sinó que a més dota d’un nou eix de connexió Est-Oest per a canalitzar el tràfic urbà”, segons ha explicat l’edil de Mobilitat. La posada en servei de la ronda Barris, de la qual també forma part la remodelació del carrer Fernando el Catòlic,
Aquestes rondes i grans eixos viaris es complementen amb la proposta d’impulsar les superilles, una nova proposta de mobilitat urbana que passa per calmar el tràfic a l’interior dels barris i que carrers amb menor capacitat passen a convertir-se en vials d’estar, és a dir, vials amb circulació preferent per als residents. La primera superilla amb què explicarà Castelló es desenvoluparà en Mestratge, una remodelació urbana en la qual l’Ajuntament de Castelló invertirà 1,4 milions d’euros.
Simó ha recordat que el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial de Castelló considera l’execució d’aquesta Ronda Barris com a “imprescindible per a esplaiar les intensitats de tràfic que suporta actualment la Ronda Centre”. De fet, febrer es va tancar amb el pas de 55.000 vehicles a través d’aquesta Ronda Centre enfront dels 47.700 del mes anterior.
La Ronda Barris pretén així agilitar la circulació entre zones com l’entorn de l’Hospital Rei en Jaume, Grapa, Maestria i la zona Oest de la ciutat. “Aquesta ronda s’emmarca dins dels denominats eixos de pas que articulen el tràfic urbà de la ciutat i convertir-se així en els canalitzadors principals del trànsit”, ha apuntat l’edil Rafa Simó. Cal destacar a més que el Pla General projecta la prolongació de Jacinto Benavente fins a connectar amb la carretera de l’Alcora, “amb el que Castelló disposarà d’un eix de doble sentit de circulació que possibilitarà la comunicació Est-Oest de la ciutat”.