21.07.2020 - 13:58
L’Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d’Innovació Comercial, aborda des d’aquesta setmana l’elaboració del seu III Pla d’Acció Comercial, un document estratègic i analític que oferirà una visió global del sector a la ciutat i analitzarà els reptes actuals i fortaleses per a situar a Castelló com a referent comercial per a una àrea funcional de prop de 300.000 habitants. Aquest pla té com a principals objectius consolidar i continuar reforçant la capacitat d’atracció del comerç local.
“En els pròxims dies iniciem el camí per a elaborar el nostre III Pla d’Acció Comercial, un document estratègic i analític que oferirà una radiografia completa del sector a la ciutat i assenyalarà les seues potencialitats”, ha destacat el regidor d’Innovació Comercial, David Donate. El Pla, que substituirà a l’elaborat en 2013, “serà una guia que permetrà al comerç afrontar els reptes actuals, incrementar la seua competitivitat i que ens permetrà posicionar a Castelló com a ciutat comercial referent per a una àrea de quasi 300.000 consumidors”.
Donate ha explicat que l’elaboració d’aquest document estratègic persegueix tres objectius. El primer, se centra en consolidar i continuar reforçant la capacitat d’atracció del comerç local mitjançant accions de promoció, dinamització i comunicació. Per a això, s’analitzaran les accions realitzades abans de l’emergència sanitària i social per la covid-19 per a valorar el seu impacte. Aquesta anàlisi es realitzarà mitjançant enquestes a comerciants i consumidors.
El segon objectiu se centrarà en la captació de nous operadors i accions de suport a emprenedors. Per a aconseguir aquest objectiu es realitzarà una anàlisi de situació de l’estat actual del comerç de la ciutat en comparació amb el document de 2013. “És d’especial importància realitzar i conéixer aquesta comparativa, que distingirà entre operadors localitzats en el nucli urbà i aquells localitzats en centres comercials, per a obtindre una fotografia real del teixit comercial local”, ha apuntat Donate.
Finalment, el tercer objectiu del Pla se centrarà en les actuacions d’urbanisme i paisatge comercial dels principals eixos i zones comercials. Per a això, es definirà un programa de millora de la imatge urbana i s’avaluarà la situació de cada espai per a proposar les accions correctores.
L’edil d’Innovació Comercial ha destacat que, per a aconseguir aquests objectius, es faran diferents treballs de camp a través d’enquestes a compradors i comerciants, dinàmiques de grup i entrevistes en profunditat.
El Pla d’Acció Comercial és el tercer que es realitza per a la ciutat de Castelló. “El que ara iniciem permetrà al comerç local afrontar els nous reptes actuals, incrementar la seua competitivitat i millorar la posició de Castelló com a referent en la seua zona d’influència”, assenyala Donate.
El document estratègic serà realitzat per l’Oficina PATECO, del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, amb la participació de l’Ajuntament de Castelló i dels comerciants de la ciutat.