15.07.2020 - 14:32
La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic d’Habitatge, César Jiménez; i la directora general, Blanca Jiménez, per a ultimar el conveni que posarà en marxa en 2021 una nova Oficina d’Habitatge i Rehabilitació a la ciutat dins de la Xarxa Xaloc. La conselleria finançarà quatre noves places de personal tècnic, que se sumaran a les tres actuals de l’Oficina Municipal.
La Regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido, destaca que “aquesta proposta reforçarà la gestió d’ajudes en lloguer i rehabilitació, i sobretot, l’assessorament a les persones amb problemes en matèria d’habitatge”, i ressalta que es tracta d’una iniciativa transversal que també implicarà altres departaments de l’equip de govern amb els quals es mantindrà converses sobre aquest tema els pròxims dies.
Explica que l’Oficina serà costejada amb fons transferits per la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que a través de l’Institut Valencià de l’Edificació participa en un pla d’innovació de la Unió Europa (Save the Homes), per a rehabilitació i descarbonització d’edificis.
La Generalitat inicia aquest programa a través de convenis amb dotze entitats locals, que s’encarregaran de la seua gestió. Serà com una finestreta única en matèria d’habitatge, rehabilitació d’edificis i regeneració urbana, propiciant informació, assessorament i promovent l’accés a un habitatge digne i combatent la segregació urbana. S’encarregaran de la gestió i manteniment del parc d’habitatges amb finalitats socials; millora de l’accessibilitat, salubritat i gestió de la bossa de lloguer assequible; elaboració de protocols per a la intervenció en habitatge ocupat sense títol legal i la gestió del parc autonòmic d’habitatges amb protecció oficial.