04.04.2020 - 16:22
El Servei d’Emergència Social davant la covid-19 activat per l’Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Benestar Social, Dependència i Infància, ha atés 147 persones majors i persones vulnerables en els seus domicilis i destinat 803 ajudes d’emergència social a unitats familiars des de la seua posada en marxa el passat 16 de març. A això se suma el repartiment de quasi 5.000 menús en tres setmanes per a garantir una correcta alimentació a menors en situació de vulnerabilitat i a les seues famílies mentre dure la crisi per coronavirus.
“Des de l’Ajuntament de Castelló vam ser conscients des del primer moment que les mesures implantades en l’estat d’alarma per a fer front al coronavirus anaven a tindre conseqüències socials en part de la ciutadania de Castelló, per això vam posar en marxa immediatament el Servei d’Emergència Social”, ha afirmat José Luis López, regidor de Benestar Social, Dependència i Infància. López ha apuntat que el nombre d’intervencions realitzades cada dia ha demostrat que aquest servei era necessari. “Estem atenent en les seues llars a quasi 150 persones majors i persones dependents que, donades les restriccions de mobilitat i la seua pertinença a col·lectius de risc davant la covid-19, s’han vist necessitades d’aquest suport per a veure garantida l’alimentació i els serveis bàsics”, ha indicat. “També hem realitzat un esforç econòmic per a ampliar les ajudes d’emergència social i atorgant 803 prestacions a unitats familiars per al pagament de subministraments energètics, lloguer, etc. durant aquesta crisi sanitària i social”, ha apuntat.
Així, des de la posada en marxa del Servei d’Emergència Social el passat 16 de març s’han donat d’alta 76 persones en el servei de menjars a domicili per a majors o població vulnerable. Altres 71 ho han fet en el Servei d’Assistència Domiciliària (SAD) destinat a proporcionar els serveis bàsics d’higiene, neteja i altres serveis de primera necessitat.
En quan a prestacions d’emergència social, s’han aprovat i destinat 750 ajudes a unitats familiars per a cobrir necessitats bàsiques. També s’han atorgat 103 vals per a compra de productes d’alimentació i higiene.
D’altra banda, des de la Regidoria de Benestar Social, Dependència i Infància es va posar en marxa un servei de repartiment de menús en els domicilis de menors en situació de vulnerabilitat. Una iniciativa dirigida a garantir una correcta alimentació durant el confinament de les famílies. En total, s’han repartit ja 4.922 menús (menjar principal i berenar) per als menors i els altres membres del nucli familiar. Aquest servei realitza més de 500 repartiments diaris.
A més, s’han realitzat vint atencions per part de l’equip municipal d’absentisme escolar per a l’atenció i assessorament en relació amb la connexió a les plataformes educatives i altres serveis públics de suport per al seguiment escolar.
Quant a atencions realitzades, des de la posada en marxa del Servei d’Emergència Social s’han rebut 1.022 crides des del 010 o 964335100 i més de 600 mails a l’adreça ssociales@castello.es.