Castelló aprova el programa per a reforçar les polítiques socials amb 16,3 milions fins a 2024

  • Ribera destaca que l'acord permetrà continuar finançant les polítiques de benestar i enfortir l'atenció primària bàsica

VilaWeb
19.12.2021 - 13:56

L’Ajuntament de Castelló ha aprovat el contracte programa amb la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per a reforçar els serveis socials municipals amb 16,2 milions en els exercicis de 2021 a 2024. D’ells, 15,2 milions corresponen a finançament de la Generalitat i la resta, 1,10 milions, al consistori. Aquest contracte programa, que ha sigut aprovat en Junta de Govern Local, està dirigit a dotar d’estabilitat financera i reforçar el sistema públic valencià de serveis socials, al mateix temps que s’enforteixen els centres, serveis, programes i prestacions socials municipals.

En concret, és objecte d’aquest contracte programa el finançament dels serveis d’atenció primària bàsica i dels serveis d’atenció primària de caràcter específic de competència local, que es concreta en el servei d’infància i adolescència. El finançament de la Generalitat ascendeix a 3,21 milions per a l’any 2021 i a 3,99 milions durant les tres anualitats següents (2002, 2023 i 2024). Per part seua, l’Ajuntament destinarà 1,10 milions en aquests quatre exercicis.

La regidora de Benestar Social, Dependència i Infància, Mary Carmen Ribera, ha destacat la importància d’aquest acord “que permetrà continuar finançant les polítiques de benestar social i reforçar l’atenció primària bàsica, que és la porta d’entrada de la ciutadania al sistema públic valencià de Serveis socials”. Ribera ha apuntat que l’aprovació del contracte programa es reflectirà en l’enfortiment de programes com les prestacions d’emergència social, l’alberg, programes d’infància i d’inclusió social, entre altres.

El contracte programa té per objecte concretar per al període 2021-2024 els termes en els quals es realitzarà la col·laboració i coordinació interadministrativa i financera en matèria de serveis socials, les característiques de prestació i finançament dels serveis, centres i programes , així com establir els objectius, actuacions, indicadors i mecanismes d’avaluació que permeten una major eficàcia i eficiència de gestió d’aquests programes i serveis.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem