16.06.2017 - 17:49
El regidor de Transparència i Modernització de l’Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia, va participar en la reunió de la comissió multilateral de seguiment del conveni marc d’administració electrònica per a entitats locals. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies, les diputacions provincials i la Generalitat van subscriure el juliol de 2008 un conveni marc de col·laboració per impulsar l’administració electrònica a la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de simplificar als ciutadans els tràmits amb l’Administració i permetre una comunicació directa amb els seus diferents departaments.
Des d’aquesta data, nombroses entitats s’han adherit al conveni, la vigència del qual es prolongarà fins a desembre d’enguany. La comissió multilateral és l’encarregada de fer el seguiment del conveni i estudiar la seua possible revisió. “Actualment, el conveni dona servei a 89 municipis de la província de Castelló i a 235 de València, alguns dels quals ja estan utilitzant algunes de les utilitats de la plataforma”, ha assenyalat Garcia, qui ha destacat que “allò que pretenem és elaborar una estratègia de procediment administratiu que facilite una solució integral als municipis de menys de 20.000 habitants i comence a ser útil per a la resta”. “És necessari homogeneïtzar els requisits i els recursos de forma que els ajuntaments puguen compartir-los i col·laborar per tal que la seu electrònica de Castelló no siga diferent a la d’Alacant, per exemple”, ha explicat el regidor de Modernització.
Totes aquestes passes van encaminades a aconseguir la instauració de la Plataforma de Interoperabilitat i el Bus d’informació. La plataforma suposaria moltes avantatges per als ajuntaments, per exemple en quant al padró municipal, de tal forma que les conselleries podrien consultar, només amb un clic, el número d’empadronats en qualsevol ajuntament de la Comunitat, algo important a l’hora de demanar certs serveis. Per la seua banda, “el Bus facilitaria la acció política perquè permetria traure dades creuades de diferents administracions, la qual cosa afavoriria l’acció política, en aquest cas dels consistoris”.
Durant l’encontre, també es va prendre la decisió de crear un comité tècnic de treball format pels funcionaris i experts en aquesta matèria, ha afegit Ignasi Garcia.
La plataforma comuna per a les entitats locals de la Comunitat Valenciana (PEL-CV), establix una sèrie d’instruments per simplificar la relació de la ciutadania amb l’Administració, entre els quals destaquen la seu electrònica i l’Oficina Virtual, un portal web des d’on el ciutadà pot consultar informació sobre tràmits. També a través de l’Oficina Virtual, el ciutadà disposa d’una àrea personal (Carpeta Ciutadana) on pot consultar tota la informació que ha compartit amb el seu ajuntament.
La seu electrònica, per la seua banda, és el punt d’accés únic dels ciutadans cap a tots els components de la plataforma, que d’aquesta manera facilita la comunicació amb l’Administració. S’hi publiquen tant continguts interns generats des de la mateixa seu com enllaços a continguts externs per a aquells casos en què ja es dispose d’aquesta informació en un ‘site’ municipal o en qualsevol altre lloc extern.
La PEL-CV també implementa eines destinades als empleats i empleades públics, com ara el gestor de serveis electrònics, el Registre Electrònic i el Repositori Documental.