04.02.2021 - 16:30
El regidor d’Innovació Comercial, David Donate, ha presentat aquest dijous davant el Consell sectorial de Comerç les línies estratègiques per a rellançar el comerç local i els xicotets establiments i que estaran centrades en l’avanç de la digitalització i en la potenciació de campanyes de bons per al comerç local, en línia amb les impulsades l’any passat. “En aquests moments és fonamental apostar per la digitalització i les xarxes socials com a eina per a captar nous compradors, tal com demostra el bon resultat de la iniciativa ‘Cistella’, així com l’impuls a les campanyes de bons comercials que s’han demostrat que tenen impacte directe sobre el teixit de la ciutat”, ha explicat davant els membres del Consell.
En aquest sentit, ha recordat l’èxit de la campanya ‘Ara més que mai, comerç local’, posada en marxa per a incentivar les compres i dinamitzar el comerç de proximitat en dates prèvies al període nadalenc i que va tancar aconseguint 309.150 euros en adquisicions realitzades en establiments de comerç local en els diferents districtes de la ciutat. Es tracta d’un model de promoció que ha sigut ben acollit pels representants del Consell i que es va implantar per la Regidoria d’Innovació Comercial com a prova pilot amb la campanya ‘Gràcies!’, que va aconseguir captar 260.000 euros en compres en període estival. Des del Consell de Comerç s’ha animat a seguir en aquesta línia d’iniciatives que tenen impacte directe sobre el sector.
Donate ha avançat que des de l’àrea d’Innovació Comercial de l’Ajuntament de Castelló ja es ve estudiant des de mesos arrere la implantació de noves campanyes basades en bons de comerç, sobretot en un any en què la pandèmia impedirà desenvolupar grans accions comercials que impliquen afluència de persones. “Els bons serà una de les nostres línies estratègiques”, ha indicat.
D’altra banda, en la reunió d’aquest dijous s’han abordat les línies de subvencions al comerç a implantar aquest any 2021, entre les quals es troben ajudes a la digitalització i per a fomentar el relleu generacional de locals i comerços antics. A més, s’ha abordat de manera conjunta amb els representants del sector el pla d’accions promocionals a desenvolupar enguany i les necessitats formatives.
Així, el regidor ha explicat que una altra de les línies estratègiques de l’àrea serà el redissenye, de manera conjunta i coordinada amb el sector, de les accions promocionals per a aconseguir un major impacte i reconeixement per part de la clientela local i visitant. “Volem reforçar la capacitat tractora per a impulsar el xicotet comerç amb aquestes campanyes i en aquest objectiu anem de la mà amb els i les comerciants de la ciutat, abordant amb ells quines accions promocionals veuen més beneficioses per al sector i planificant amb ells i elles tant el calendari d’accions com les necessitats que requerisquen, per exemple, en matèria de formació”, ha indicat Donate.
Ajudes a la digitalització
La segona línia estratègica serà el foment de la digitalització a través d’ajudes per a projectes actuals o noves iniciatives i a través de la formació. “La digitalització s’ha demostrat clau per a subsistir en un any tan dur com va ser el 2020 i com també ho serà aquest 2021 per al comerç, és fonamental avançar en les competències digitals”, ha manifestat Donate. Per a això, es crearà una línia específica d’ajudes en els pressupostos d’enguany. A més, es realitzaran cursos telemàtics que incidiran en l’ús i implantació de les xarxes socials com a eina de captació.
El regidor d’Innovació Comercial també ha avançat que hi haurà una línia d’ajudes per a fomentar el relleu generacional i ajudar a contindre la desaparició de locals o negocis amb antiguitat. Així mateix, l’ajuntament també estudia la posada en marxa d’un sistema de tikets gratuïts de pàrquing per a fomentar les compres en el xicotet comerç.
Finalment, el regidor ha anunciat que està en procés de finalització l’III Pla d’Acció Comercial, el document estratègic que oferirà una visió global del sector a la ciutat, analitzarà reptes i fortaleses i marcarà el full de ruta del comerç en els pròxims anys.