21.02.2022 - 14:34
Els regidors de Festes i Turisme de l’Ajuntament de Castelló, Omar Braina i Pilar Escuder, respectivament, s’han reunit hui amb representants del sector de l’hostaleria i de l’oci de la ciutat per a parlar sobre les pròximes festes de la Magdalena, escoltar les seues necessitats i propostes, i traslladar-los algunes de les mesures que s’han pres i que afecten directament el sector. Entre elles, s’ha abordat l’ampliació d’horaris i la decisió de no oferir enguany la instal·lació de carpes, fondes, fires i mercats gastronòmics. Una mesura que ha sigut ben rebuda per part dels presents en la reunió i amb la qual l’Ajuntament busca secundar i afavorir al sector hostaler que s’ha vist greument afectat per la pandèmia, alhora que es contribueix a garantir el compliment de les mesures de prevenció davant la covid.
“Som conscients que el sector de l’hostaleria ha sigut un dels més perjudicats per la pandèmia. Per això considerem que mesures com aquestes poden afavorir al sector, ja que es facilita que la ciutadania es diversifique per tota la ciutat i acudisca més als seus negocis durant la setmana de la Magdalena”, ha explicat el regidor de Festes. “Des de l’Ajuntament estem treballant de la mà del sector de l’hostaleria i de l’oci des del primer moment de la pandèmia per a intentar pal·liar els efectes de la crisi sanitària i la reunió de hui per a abordar la setmana de la Magdalena és un pas més en les línies de col·laboració”, ha apuntat la regidora de Turisme.
En la trobada, Braina i Escuder també els han traslladat la decisió de l’Ajuntament d’aplicar enguany els horaris establits habitualment durant la Magdalena, ampliant l’horari per a la realització d’esdeveniments i actuacions que s’organitzen a l’aire lliure, així com el del sector de l’hostaleria, restauració i oci. Així, durant la setmana de Magdalena, l’horari límit per a realitzar esdeveniments i actuacions a l’aire lliure serà a les 02.00 hores entre setmana i a les 04.00 hores els dies que siguen vespra de festius (ampliant així dues hores l’horari límit habitual, que seria a les 0.00 hores entre setmana i a les 02.00 les vespres de festius). Els esdeveniments que resultarien afectats per aquest horari són concerts, revetles o actuacions musicals que se celebren en via pública, tant dins com fora de carpes, organitzats per colles, gaiates, pubs, restaurants o altres.
I quant a l’horari excepcional per a activitats, l’Ajuntament autoritzarà una hora més a l’horari general, els divendres i les vespres de festiu de la setmana de la Magdalena, en espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics que recull l’Ordre 26/2021 de 16 de desembre, de la Conselleria de Justícia Interior i Administració Pública. Això afecta als horaris de cafés, cafeteries, restaurants, pubs o discoteques, entre altres.