12.12.2020 - 20:16
El regidor d’Educació, Francesc Mezquita, ha anunciat l’ampliació del programa per a combatre l’assetjament escolar amb dues accions orientades a “adaptar-se a la nova realitat que ens ha deixat la crisi sanitària als centres educatius” i a “respondre a un problema que continua molt present a les aules i, per desgràcia, a la vida de moltes famílies de Castelló”.
Per a combatre’l, el regidor s’ha reunit recentment amb el Col·legi de Oficial de Psicologia per estendre aquest programa a l’assetjament que es produeix mitjançant els entorns digitals i les xarxes socials. “La manca de presencialitat i les precaucions amb el contacte físic o la proximitat han fet que una part de l’assetjament es trasllade a la xarxa, una realitat que volem acabar amb el suport del professionals”, ha assegurat Mezquita.
A més, el lliurament d’exemplars del llibre ‘Por ti y por todos tus compañeros’, de l’autor David Poves, complementa aquestes accions. Els llibres s’han repartit durant la primera setmana de desembre en els centres públics i concertats de Castelló, de manera que cada escola compta amb 20 exemplars per treballar-los amb l’alumnat.
El llibre està format per relats que parlen de l’assetjament escolar des de dues perspectives diferents. D’una banda, es fa una crítica des del dolor de les víctimes i, per una altra banda, des d’una mirada integral a la problemàtica. El llibre de Poves tracta de prevenir i sensibilitzar al voltant del bullying. L’obra tracta de donar veu a totes les persones implicades com assetjadors, assetjats, testimonis o famílies.
El passat mes de febrer, la regidoria d’Educació va posar en marxa els tallers que dels tallers que conformaven el programa de prevenció de l’assetjament escolar. En total, estava previst que 19 centres i vora un miler d’alumnes participaren en aquesta iniciativa, que representava “un dels projectes més importants de la Regidoria d’Educació de Castelló per als pròxims anys”, com va afirmar Mezquita aleshores.
El tancament de l’activitat presencial als centres arran del decret de l’estat d’alarma va interrompre la realització d’aquests tallers a les aules, motiu pel qual el consistori ha repensat les estratègoa per continuar treballant “el respecte i la igualtat i visibilitzar la diversitat com a eina per a la integració de totes les xiquetes i tots el xiquets”.