Carles Mulet: “els anuncis d’inversions en matèria ferroviària, els incompleixen sistemàticament ‘

  • El senador territorial de Compromís anuncia la petició de compareixença del ministre de Justícia en Comissió "perquè parle del corredor mediterrani"

VilaWeb
Redacció
08.02.2017 - 11:26

 

Els senadors de Compromís, Jordi Navarrete i Carles Mulet, han lamentat el to emprat pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que va defugir de donar les respostes plantejades per la coalició valenciana davant la pregunta en la qual els requerien els seus plans ferroviaris amb el Corredor a mig termini. Segons Mulet “van anunciar haver invertit 13.500 milions d’euros al Corredor de 17.000 previstos, quan sens dubte la quantitat efectivament invertida és molt menor i tothom ha vist com no ha estat una prioritat per al PP que relega al Corredor transeuropeu de forma deliberada, primant el corredor central i prioritzant altres inversions de rendibilitat molt més discutible, tot i que licita“.

D’altra banda ha lamentat que De la Serna no desautoritzés les declaracions de l’exministre de Foment i actual ministre de Justícia, Rafael Catalá, en què considerava “exagerada” la importància del Corredor Mediterrani, actuació que va equiparar a “una mena d’entelèquia“, pel simple fet que és un percentatge d’entre el 3 i el 5% de les mercaderies el que s’exporta per via fèrria. “Entenem que, amb el seu silenci, aprova aquestes paraules i comparteix les desafortunades declaracions de Catalá, pel que demanarem la compareixença de dos ministres perquè parlen de si el Corredor és una entelèquia i si és una necessitat o una exageració“, ha afegit el senador territorial valencià.

Així la coalició sol·licitarà les compareixences de De la Serna en la comissió de Foment i del ministre de Justícia, Rafael Catalá, en la de Justícia “perquè parle de trens ja que ha optat per parlar del Corredor i perquè aclarisca les seues paraules i si el corredor és ‘de justícia’ o no“.

Mulet ha recordat al ministre com en els documents del Corredor Mediterrani enviat a la UE, condemnen València a convertir-se en el futur semàfor ferroviari d’Europa en no preveure les inversions necessàries en aquest node o com segueixen sense aplicar el Pla de reordenació de la xarxa ferroviària de València, signada entre Govern i Ajuntament en 2003 entre els aleshores responsables del ministre Francisco Álvarez Cascos, l’alcaldessa, Rita Barberà i el president de la Generalitat, José Luis Olivas que preveia invertir 800 milions o les demandes de Rodalies fins a Vinaròs i Tortosa, tren de la Costa, Moixent-Font de la Figuera.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem