28.02.2017 - 16:28
La vicepresidenta de la Generalitat Valenciana i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, han presentat la campanya del 8 de març ‘Dia Internacional de la Dona’, que ha engegat la Generalitat Valenciana en col·laboració amb diferents institucions.
L’alcaldessa ha afirmat que “en ple segle XXI la igualtat és només una llei, un paper, no és una realitat” i ha explicat que des de l’Ajuntament, des de la regidoria d’Igualtat que dirigeix Ali Brancal, estem treballant tots els dies per a aconseguir que aquesta igualtat entre dones i homes siga efectiva. “Per a açò hem aprovat els primers pressupostos amb perspectiva de gènere del nostre ajuntament; i estem fent un planejament urbanístic amb perspectiva de gènere, perquè la ciutat també ha de dissenyar-se amb la visió de les dones, que no és la mateixa que la dels homes, que és complementària” ha indicat Marque. L’alcaldessa també ha destacat que “també som un dels pocs ajuntaments que té tres dones al capdavant de la gestió municipal: la portaveu del govern, la vicealcaldessa i l’alcaldessa”
Per finalitzar, Marco ha afirmat que “estem treballant molt però queda molt per fer, perquè és una lluita que hem de guanyar dia a dia i no farem un pas arrere fins a aconseguir una igualtat real”.
En la seua intervenció, Mónica Oltra ha assegurat que el govern valencià treballa per a “fer de la igualtat una política transversal i situar-la en les nostres accions de govern” i per a combatre la desigualtat de gènere, perquè “si ben el reconeixement de les dones com a iguals ja ho van conquistar les nostres avantpassades, ara nosaltres tenim l’obligació de fer arribar aqueixa igualtat teòrica a la vida quotidiana de cada dona”.
Sobre aquest tema ha precisat que a pesar que les dones “som més de la meitat de la població i estem més preparades, en el món laboral tenim més atur i més precarietat laboral”, i també que encara que la realitat respecte al major nivell d’estudis de les dones, “els homes són els que tenen més possibilitats de promoció personal”.
Segons ha reivindicat la Vicepresidenta del Consell, la xifres de desigualtat de gènere reflecteixen “si més no, tres bretxes a les quals s’han d’enfrontar la societat, no sols les dones, per a eradicar les desigualtats, “la del sostre de vidre, la de la corresponsabilitat en la vida familiar i la salarial”.
A més, en analitzar les dades de desigualtat en funció del gènere i renda, ha advertit Oltra, “s’observa que les llars sustentades per dones presenten una major desigualtat econòmica que les sustentades per homes” i així, “arribem a la feminització de la pobresa, perquè sumim totes aquestes variables que fan que les dones encara tinguem menys recursos econòmics”, en definitiva ha conclòs, “som més pobres, pel fet de ser dones”.
Campanya per una IGUALTAT REAL
La campanya visualitza algunes situacions quotidianes per a moltes dones a les quals s’enfronten cada dia i que des de la Generalitat s’advoca per eliminar, com que desaparega de les entrevistes la pregunta penses tenir fills?, o perquè cada any les dones no hagen de lluitar pels seus drets o que la vida no siga una carrera d’obstacles.
La campanya a més és interactiva perquè cada persona s’involucre i reclame IGUALTAT REAL davant aquelles situacions que li semblen injustes. En aquest sentit, tots els missatges que apareixen en el vídeo i en els cartells es podran descarregar en la web de la conselleria d’Igualtat i polítiques Inclusives, perquè puguen ser utilitzades.
Així mateix, la campanya pretén que el símbol “igual amb els dits” inunde les xarxes socials per denunciar totes aquelles situacions desiguals i discriminatòries. Per açò es convida a totes les persones a omplir les xarxes socials amb ell i a usar el #IgualtatREAL per generar aqueixa complicitat social necessària per poder aconseguir-la