Castelló supera per primera vegada els 7 milions de viatgers anuals en transport públic

  • L'alcaldessa destaca la millora de la qualitat “d'un servei públic essencial per a fomentar una mobilitat respectuosa” i l'augment de 2,1 milions d'usuaris en només quatre anys

VilaWeb
Redacció
23.01.2019 - 09:26

Castelló bat per segon any consecutiu el seu rècord històric de passatgers en la servei de transport públic. La xarxa d’autobusos urbans i interurbans i el TRAM superen per primera vegada la barrera dels set milions d’usuaris en un any i tanquen 2018 amb un total de 7.190.640 viatgers, segons ha anunciat hui l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, qui ha presentat en roda de premsa el balanç anual de transport urbà al costat del regidor de Mobilitat, Rafa Simó.

La primera edil ha apuntat que les línies de bus urbà, interurbà i el TRAM han passat dels 5 milions d’usuaris a 31 de desembre de 2014 als 7,1 milions amb els quals s’ha tancat aquest 2018, “una dada històrica que demostra l’encert d’enfortir la xarxa pública de transport”. Cal destacar l’esforç inversor realitzat pel Govern municipal, que ha dotat amb 5,6 milions el pressupost del transport públic en 2018 enfront dels 4,1 milions que s’invertien en 2014.

Una altra dada destacada que reflecteix el balanç anual de transport públic de 2018 és que tots els mesos excepte agost el nombre de passatgers es va situar per damunt del mig milió i, a més, en cinc mesos el nombre d’usuaris va superar els 600.000 viatgers, casos dels mesos de març, maig, juny, octubre i novembre. Marco ha agraït el treball realitzat des de l’àrea de Mobilitat Urbana però sobretot ha expressat la seua “enorme satisfacció” per que cada vegada més castellonenques confien en els autobusos i el TRAM com a mitjà de transport per a moure’s per la ciutat.

Marco ha defensat l’aposta del Govern municipal “per millorar la qualitat d’un servei públic essencial per a fomentar una mobilitat respectuosa tant des del punt de vista mediambiental com el de la seguretat viària”. La creació de noves línies d’autobús, la millora de freqüències, l’ampliació de serveis o el bitllet únic en tot el terme municipal “estan convertint a l’autobús i al TRAM en un transport alternatiu als vehicles privats a motor en els desplaçaments urbans”, segons ha explicat.

A més, l’alcaldessa també s’ha referit a millores com la posada en marxa del bo Activa’t o l’ampliació de serveis especials en dates assenyalades com la Magdalena, Sant Pere, Nadal o Carnestoltes per a contribuir a incrementar els usuaris i millorar el servei públic que es presta a la ciutadania. “L’augment del pressupost i la planificació ens han permés revertir la pèrdua de més d’un milió de passatgers per les retallades aplicades en 2012 per l’anterior govern”, ha destacat l’alcaldessa de Castelló.

El regidor de Mobilitat, Rafa Simó, s’ha sumat a aquest agraïment de l’alcaldessa de Castelló i ha assegurat que “suposa una motivació i un repte addicional per a continuar treballant per millorar cada dia el transport públic d’una ciutat com Castelló”. Simó ha recordat que la mobilitat és un “àmbit clau en qualsevol gran ciutat no solament per a millorar la qualitat de vida i afavorir una mobilitat més sostenible sinó també per a promoure una major igualtat d’oportunitats en l’accés a serveis, equipaments o centres empresarials, entre altres”.

Per aquest motiu, ha qualificat de “èxit” l’aposta “des del minut zero d’aquest equip de Govern per revertir les retallades aplicades pel PP en transport públic”. En aquest sentit, l’edil Rafa Simó ha assegurat que “el fet que la xarxa pública de transport sume dos milions de passatgers més que en 2014, la qual cosa suposa un increment del 42% en tot just quatre anys, respon a l’esforç inversor de l’equip de Govern, a la planificació tècnica des de l’àrea de Mobilitat, la implantació de nous serveis i a la confiança dels veïns i veïnes de Castelló en el transport públic”.

Simó ha recordat que el trànsit suposa el 80% de la contaminació ambiental i acústica d’una ciutat pel que ha reivindicat la importància de “fomentar mitjans alternatius de transport com l’autobús, el TRAM o també les bicicletes”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any