La junta de govern de l’Ajuntament de Castelló aprovarà sotmetre a consulta pública prèvia la memòria relativa a l’elaboració del nou Reglament del Transport Públic Urbà amb autobús, per a recaptar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives afectats per aquesta, així com de la ciutadania en general. Aquest reglament substituirà al que està en vigor, aprovat en 2013, i que s’ha quedat desfasat en alguns aspectes, per la qual cosa és necessària l’actualització d’aquesta normativa.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes, ha explicat que “es tracta d’un nou articulat, adaptat a la realitat i a les circumstàncies de la prestació del servei, que inclou, com a principals novetats, la regulació de les parades a demanda i un capítol independent relacionat amb l’accessibilitat universal”. A més, “permet l’accés de xicotets animals, en braços o en transportín, en els autobusos, així com les bicicletes plegables, sempre que estiguen plegades”, ha detallat el mateix edil.

En l’article referent a les parades, s’ha afegit el punt que permet les parades a demanda, que estableix que “l’Ajuntament podrà autoritzar parades intermèdies per al desembarcament, fora de les prefixades, en les línies, trams, condicions i horaris que es determinen per a cada servei, atenent, especialment, a raons de seguretat o accessibilitat i sempre des d’una perspectiva de gènere”.

Les parades a demanda en horari nocturn, estan recollides en el III Pla d’Igualtat d’Oportunitats de Dones i Homes, “ja que són les dones aquelles que utilitzen el transport públic amb més freqüència”, segons ha apuntat la regidora d’Igualtat, Verònica Ruiz. La regidora també ha recordat que el Servei d’Igualtat d’Oportunitats (SIO) treballa per a gestionar l’accés gratuït o amb tarifes reduïdes per a aquelles dones víctimes de violència de gènere i sense recursos per a “garantir que la falta de transport no siga un impediment per a superar la situació de violència i, entre altres, els facilita la cerca d’una ocupació”.

Respecte a l’accés d’animals de companyia, “es permet viatjar en el vehicle portant xicotets animals de companyia, subjectes als braços o dins de receptacles idonis, sempre que no produïsquen molèsties a l’olfacte, a cau d’orella o en general al confort de la resta de viatgers”. Els gossos guia i d’assistència, que estiguen acreditats per a aquestes funcions per centres homologats, podran viatjar amb la persona a la qual assisteixen, com fins ara.

Quant a l’accés de bicicletes, seran admeses les plegables i serà obligatori que estiguen plegades abans de pujar al vehicle, havent de situar-se en la plataforma central i estant subjecta en tot moment pel seu propietari.

El nou capítol sobre accessibilitat universal, es desenvolupa en cinc articles, des del marc regulador a la promoció de l’accessibilitat, les persones amb mobilitat reduïda i el seu accés, i els seients reservats. Entre altres, es detalla que els vehicles estaran dotats de sistemes d’accessibilitat que estaran sempre disponibles i accionables mitjançant els mecanismes establits a aquest efecte; i es promourà la utilització de sistemes visuals i auditius que faciliten la comprensió i utilització de timbres d’avís i sistemes de seguretat. També s’especifica que l’accés a les persones viatgeres amb mobilitat reduïda haurà de realitzar-se garantint la seua màxima seguretat i d’acord amb la normativa d’aplicació.

.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.