Marco reprèn Foment per cancel·lar els contractes d’obra del Corredor Mediterrani entre Castelló i Vandellòs

  • L'alcaldessa reprova la decisió del Govern de Rajoy per frenar el desenvolupament d'una infraestructura estratègica

VilaWeb
Redacció
25.05.2017 - 15:54

 

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha censurat la decisió del Ministeri de Foment de cancel·lar de manera definitiva els contractes d’obra del tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Castelló. “El Govern torna a demostrar el seu desinterès pel desenvolupament d’una obra estratègica per a la Comunitat Valenciana i per a tot el litoral”, afirma, “i des de l’Ajuntament de Castelló hem de reprovar aquesta marginació permanent”.

“El Govern està castigant-nos amb el menyspreu polític i pressupostari més absolut. No podem romandre de braços creuats davant aquest nou afront, que posa de manifest que Rajoy no vol saber gens d’una infraestructura que és clau per al desenvolupament socioeconòmic de Castelló”. “Però allò més trist és que el ministre afirma que no és una qüestió de diners, i reconeix la deixadesa tècnica i administrativa a l’hora de tenir els projectes preparats perquè l’obra siga una realitat”, ressalta.

Marco reclama una resposta clara al Govern perquè el tram del Corredor Mediterrani estiga operatiu el més prompte possible i lamenta la falta de resposta a les demandes que se li traslladen des de Castelló. En els últims mesos, l’alcaldessa he remès tres cartes a Foment per a abordar el problema de les infraestructures. La resposta de la ministra Ana Pastor, el ministre en funcions, Rafael Catalá, i ara Íñigo de la Serna ha sigut la mateixa: el silenci.

L’alcaldessa pretén posar sobre la taula el que denomina la “agenda de Castelló” i plantejar un escenari de diàleg amb totes les administracions implicades en el desenvolupament de les infraestructures i serveis fonamentals per al desenvolupament econòmic i social de la capital de la Plana. En aquest bloc d’infraestructures destaquen el Corredor Mediterrani, les Rodalies al Maestrat i a València, l’estació intermodal de mercaderies, l’accés sud al port i la gratuïtat de l’autopista de peatge AP-7.

En aquest sentit, recorda que l’avantprojecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat ha confirmat la “marginació” i el “menyspreu” del Govern cap a Castelló i la Comunitat Valenciana. “Hauríem de ser una prioritat i som el fanalet roig en les inversions”. Marco ressalta que Castelló i la província aporten molts recursos al finançament de l’Estat a través dels impostos de la ciutadania i el Govern té l’obligació política de “retornar-nos allò que és just”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any