Comunicat de l’Ajuntament sobre la situació del Club Esportiu Castelló

• Deixa clar que "si s'ha utilitzat la cessió de l'estadi com a moneda de canvi per a negociar la compra-venda del club s'ha fet completament al marge de l'Ajuntament".

VilaWeb
Redacció
24.04.2017 - 10:39

L’ajuntament castellonenc ha fet públic el següent comunicat oficial:

Davant les notícies, informacions i comentaris interessats sobre la situació societària del Club Esportiu i l’eventual transmissió de la propietat, en els quals ha eixit a relluir el nom de l’Ajuntament de Castelló, el Govern municipal vol deixar clara la seua posició sobre aquest tema. L’Ajuntament de Castelló no és accionista del CE Castelló i no té cap tipus de capacitat jurídica per a instar el relleu de l’actual propietat del club. El CE Castelló és una societat anònima esportiva que es regeix pel Dret mercantil i societari.

El Govern municipal considera que la clau per a la salvació del club passa per un acord empresarial que garantisca l’estabilitat patrimonial i la solvència del CE Castelló, tant en el terreny societari com en l’esportiu. Per a açò, han de concretar-se les ofertes dels grups empresarials interessats en la seua adquisició i, sobretot, ha d’haver-hi una voluntat inequívoca d’acceptar-les per part de la propietat del club. L’èxit o el fracàs de les operacions en marxa per a la compra-venda dependran únicament i exclusivament de la voluntat i de l’enteniment de les parts, en les quals l’Ajuntament no ha intervingut, ni per activa ni per passiva.

L’Ajuntament no té capacitat per a assumir i/o participar en cap tipus d’intervenció econòmica del club. L’anterior equip de govern municipal va aprovar el 30 de març de 2012 un pla d’ajust que estarà vigent fins a 2022. El Govern central va aprovar el 27 de desembre de 2013 la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, que estableix que els ajuntaments “no podran adquirir, constituir o participar en la constitució, directa o indirectament, de nous organismes, entitats, societats, consorcis, fundacions, unitats i altres ens durant el temps de vigència del seu pla economicofinancer o del seu pla d’ajust”.

L’Ajuntament és propietari de l’estadi Castalia i, en l’exercici del seu deure de protecció i defensa dels interessos municipals, gestionarà aquest patrimoni amb absoluta determinació. El Govern municipal estarà encantat de conveniar la cessió de les instal·lacions als nous gestors del club, una vegada es procedisca a la substitució de l’actual direcció de la societat, no abans. Si s’ha utilitzat la cessió de l’estadi com a moneda de canvi per a negociar la compra-venda del club s’ha fet completament al marge de l’Ajuntament.

L’Alcaldia i el Patronat d’Esports volen traslladar a la ciutadania, en general, i a l’afició albinegra en particular, el seu desig que alguna de les posibles operacions mercantils fructifiquen i el CE Castelló aconseguisca l’anhelada estabilitat per a afrontar el gran repte esportiu de tornar a ser una entitat referent i capdavantera per a la ciutat i la província, atès que alló no depèn de l’Ajuntament. El Govern municipal fa públic el seu més decidit suport als jugadors i treballadors del club, davant la falta de pagament de les seues nòmines per part dels actuals gestors, i rebutja una situació que produeix vergonya, tristesa i indignació. La presidència del club ha de saldar immediatament els deutes i no castigar els futbolistes i empleats d’una forma tan mesquina. En aqueix sentit, es fa una crida expressa a la dignitat i a la responsabilitat del president del CE Castelló, David Cruz, i als accionistes majoritaris perquè tanquen una pàgina negra en la història d’un club el record del qual encara evoca temps gloriosos en milers i milers de castellonencs.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any