Castelló transforma l’antiga Nacional en un bulevard urbà, 24 anys després del desviament de la N-340

  • L'alcaldessa destaca la millora de la mobilitat i la seguretat vial després de la reobertura al trànsit d'Enrique Gimeno

VilaWeb
Redacció
05.12.2018 - 16:32

L’adequació de l’avinguda Enrique Gimeno, en el tram entre les avingudes de l’Alcora i Ribesalbes, s’ha obert al tràfic després de sis mesos d’obres. L’execució d’aquest projecte ha suposat concedir protagonisme als desplaçaments a peu i amb bicicleta a través de l’execució d’un carril bici i voreres perquè vianants i ciclistes puguen desplaçar-se en condicions segures en un accés a la ciutat fins ara pensat exclusivament per als vehicles a motor.

L’actuació, amb una inversió de més de 670.000 euros de fons municipals, també ha inclòs la renovació dels serveis d’aigua, sanejament i drenatge; la instal·lació de nova il·luminació; la renovació del ferm; la instal·lació de passos de vianants, un d’ells elevat i a meitat de traçat per a calmar la velocitat; la renovació de semàfors i l’adaptació dels treballs al patrimoni arbori existent.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recordat que “aquest tram de l’avinguda Enrique Gimeno encara mantenia les mateixes característiques de carretera nacional que fa 24 anys, quan es va desviar la N-340, amb calçada i vorals però sense ni tan sols voreres”. Per açò, la primera edil ha reivindicat els avantatges de “una inversió que repercuteix directament en la qualitat de vida d’una ciutat que aspira a ser més sostenible, amb més alternatives sostenibles de desplaçaments, que connecta barris amb zones dotacions i que recupera espais públics per a les persones”.

El regidor d’Ordenació del Territori, Rafa Simó, que ha acompanyat l’alcaldessa a la recepció d’obres, ha afegit que gràcies a aquesta remodelació “els nombrosos vianants i ciclistes que utilitzaven aquesta avinguda, ja no es veuran obligats a anar pels vorals. Ara compten amb voreres i un carril bici que afavoriran aquests desplaçaments alternatius al vehicle a motor. Enrique Gimeno ha deixat de ser una carretera per a passar a ser una via urbana que integra barris”.

L’obra ha millorat les connexions ciclopeatonals de les pistes d’atletisme Gaetà Huguet i la piscina municipal olímpica Salera amb l’avinguda de l’Alcora i el seu entorn residencial i dotacional. “Aquesta obra també contribueix a teixir ciutat, connectar barris, acostar dotacions i possibilitar connectors ciclistes i per als vianants assegurances que oferisquen una alternativa sostenible en els recorreguts urbans”, ha reivindicat l’alcaldessa de Castelló.

La imatge que continua intacta és la dels imponents plàtans d’ombra existents a un costat i un altre de l’avinguda. L’execució del projecte s’ha adaptat “a aquest arbrat monumental, que forma part del patrimoni ambiental i paisatgístic dels i les castellonenques”, ha defensat Amparo Marco. Així, s’han adaptat els escocells, emplenats amb triturat de poda, per a evitar una compactació excessiva del sòl que limitara l’oxigen, la filtració d’aigua i nutrients necessaris per a aquests plàtans d’ombra amb més de 80 anys formant part del paisatge urbà de Castelló. També s’ha col·locat paviment drenant en les voreres per a facilitar la filtració d’aigua.

D’altra banda, Simó també ha puntualitzat que aquesta reforma s’ha executat seguint les directrius marcades pel pla director del bulevard de la Plana, que amb una longitud de 5,5 quilòmetres connectarà Castelló amb Almassora i Vila-real i el següent tram dels quals, enfront del centre comercial i fins a la rotonda d’accés Sud, també està executant la Conselleria de Vertebració del Territori.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any