Castelló crea tres noves línies d’autobús, millora freqüències i horaris i optimitza recorreguts per a potenciar el transport urbà

  • Amparo Marco i Rafa Simó presenten la major reordenació que realitzada en la xarxa d'autobusos urbans en els últims anys

VilaWeb
Redacció
21.10.2016 - 15:34

Castelló engegarà a partir de l’1 de novembre la major reordenació de la xarxa d’autobusos urbans dels últims anys amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, han anunciat la creació de tres noves línies d’autobús, la millora de freqüències i ampliació d’horaris en sis línies i la modificació de recorreguts en altres quatre per a optimitzar recursos i tenir itineraris més eficaços.

Marco, que ha agraït el treball que ha realitzat tota l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Castelló, amb el regidor Rafa Simó al capdavant, i l’empresa concessionària del servei d’autobusos urbans, ha explicat que amb aquesta iniciativa “aconseguim diversos objectius alhora: potenciar el transport públic, prestar un millor servei, reforçar la connexió de grups perifèrics i urbanitzacions de muntanya, atendre les demandes veïnals. recuperar prestacions perdudes per les retallades de l’anterior govern municipal, apostar per una mobilitat més sostenible i reduir l’ús del vehicle privat”.

Per la seua banda, Rafa Simó ha sigut l’encarregat de detallar els canvis. Una de les noves línia és la L7 Muntanya-Grups, que reforçarà la connexió de grups com Sant Agustí i Sant Marc, Tossal Gros, Racó de la Torreta, Penyeta i Grup Lourdes amb el centre de la ciutat i els hospitals General i Provincial, amb freqüències de pas cada 30 minuts de dilluns a divendres i de 60 els dissabtes, diumenges i festius. L’edil de Mobilitat ha explicat que se suprimeix l’actual L7, el recorregut de la qual serà absorbit en gran part per la L4 i per aquesta nova línia d’urbanitzacions de muntanya i grups perifèrics.

L’altra nova línia, L9 Estació Intermodal-Grup Grapa, no es limita a recuperar la línia suprimida per l’anterior govern amb l’entrada en funcionament del TRAM sinó que perllonga el seu recorregut fins a Grapa, plaça Doctor Marañón i Ferran el Catòlic, prestant servei tots els dies de la setmana. Tindrà una freqüència de pas de 30 minuts de dilluns a divendres i de 60 minuts els caps de setmana i festius.

Finalment, també s’ha creat la primera línia regular nocturna, la N1 Poliesportiu Ciutat de Castelló-Hospital General, que circularà divendres i dissabtes fins a les 3.45 de setembre a maig amb freqüències de pas cada 30 minuts.

Millora de freqüències i horaris

Quant a les freqüències i horaris, s’han millorat la L4 Grapa-Quadra Morteràs, amb freqüències de pas de 20 minuts de dilluns a dissabte enfront dels 30 actuals; la L8 Hospital General (Circular), que tindrà freqüència de pas de 30 minuts de dilluns a divendres (ara són 40) i de 60 minuts els dissabtes (enfront dels 80 actuals) mentre que la L10 Tetuán-UJI-Grup Sant Llorenç amplia el servei nocturn amb una expedició més de dilluns a divendres, a més de prestar també servei els diumenges, que fins ara no ho feia. D’aquesta manera, la L10 funcionarà fins a les 22.25 de dilluns a divendres amb freqüència cada 25 minuts i dissabtes i diumenges fins a les 22.00 cada 60 minuts.

La L11 Rafalafena-Universitat Jaume I també amplia horari amb una expedició més dissabtes, diumenges, festius, juliol i agost quan finalitzarà el servei a les 22.30 hores, una hora més que en aquests moments. És el mateix cas de la L12 Comissaria Policia-Universitat Jaume I, que també amplia una hora el servei els dissabtes, diumenges, festius, juliol i agost. En tots dos casos s’atén una reivindicació del Raval Universitari.

La L16 Salera-Estació Intermodal-UJI s’amplia el servei amb dues expedicions nocturnes més de dilluns a divendres i es recupera la línia els diumenges i a l’agost, quan havia deixat de prestar servei des de 2012 per les retallades aplicades. Funcionarà fins a les 22.00 hores. “Amb aquesta millora de l’horari, donem servei als treballadors de l’Hospital General que acudeixen a l’estació intermodal per a agafar un tren de rodalies”, ha destacat el regidor de Mobilitat.

Modificació de trajectes

Quant a la modificació de trajectes “s’ha cercat dissenyar recorreguts més eficaços per a optimitzar recursos i prestar un millor servei a la ciutadania”, ha subratllat Simó. Així, modifica el seu recorregut parcialment la L1 Poliesportiu Ciutat de Castelló-Hospital General al seu pas pel Grup Sant Agustí i Sant Marc, de manera que amb un xicotet canvi es garanteix complir amb la freqüència de pas cada 15 minuts en la línia més utilitzada de la xarxa d’autobusos urbans de Castelló.

La L3 Basílica Lledó-Rotonda Hospital La Magdalena amplia recorregut per prestar millor servei des de Quadra Borriolenc a l’ambulatori i l’institut Bovalar, en el barri del Raval Universitari. Quant a la línia 4 Grapa-Quadra Morteràs, també modifica parcialment el seu recorregut per a donar una solució conjunta a la zona Salera, Ciutat del Transport, centre universitari i Grup Sant Llorenç, reforçant la seua connexió amb el centre urbà i l’Hospital Provincial.

El canvi de recorregut de la L8 Hospital General (circular) permet convertir aquesta línia en un vertader trajecte pels barris amb connexió amb els hospitals General i Provincial. D’aquesta manera, se suprimeixen les pujades a les urbanitzacions de muntanya, amb la qual cosa es millora la freqüència i s’evita la duplicitat de trajecte amb la nova L7 Muntanya-Grups i, al mateix temps, es presta un millor servei al Grup Rafalafena (carrers Pintor Carbó, Columbretes,…), Grapa, Ferran el Catòlic i Chatellerault.

Finalment, la L11 Rafalafena-Universitat Jaume I modifica el seu trajecte únicament des de la Ciutat de la Justícia a Columbretes, anant recte des de la Ciutat de la Justícia pel bulevard Vicent Blasco Ibáñez a Pintor Carbó i d’ací a Columbretes.

Per finalitzar, Rafa Simó ha destacat que l’objectiu final de l’ajuntament és “convertir el transport públic en una alternativa real a l’ús del vehicle privat”, ha destacat que aquesta remodelació arreplega els suggeriments de la ciutadania que ha rebut el consistori a través de les juntes de districte, del fòrum de mobilitat, i a títol personal” i ha conclòs fent un repàs a totes les millores que s’han realitzat en el transport públic en els últims mesos: la millora dels horaris diürns i nocturns del transport urbà, TRAM i autobusos; el reforç del servei durant les festes de la ciutat; la recuperació durant l’estiu de la línia d’autobús que realitza la connexió directa des de la plaça Borrull fins a les platges de la ciutat o l’engegada del bo Activa’t per a aturats.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any